Golf Online

EGCOA Golf Business Conference 2012

Šiesty ročník európskej konferencie majiteľov golfových ihrísk sa uskutočnil začiatkom decembra v španielskej Marbelle. Privítal 180 delegátov z 25 krajín.

Doba nie je ľahká a každé odvetvie bojuje s iným typom problémov. V golfe sú najpálčivejším problémom noví hráči, spomaľujúce sa tempo ich rastu – resp. jeho pokles (ak hovoríme o Európe globálne, po desiatich rokoch naozaj čelíme poklesu). Hendikepový systém je čoraz komplikovanejší  a niektoré krajiny zmeny navrhované Európskou golfovou asociáciou (EGA) otvorene kritizujú a spochybňujú ich akceptovanie. Príjmy z členských poplatkov nerastú, buď stagnujú alebo klesajú. Príjmy z green fee síce štatisticky rástli, ale pri negatívnom raste počtu golfistov to určite nie je zdravý trend.

EGCOA je organizácia, ktorá zastrešuje majiteľov golfových ihrísk v Európe. Na kontinente máme 3.000 golfových ihrísk, z toho cca 1.500 je komerčných. V EGCOA je 800 ihrísk, čo predstavuje cca 30% podiel v počte roundov , keďže komerčné ihriská sú obvykle vyťaženejšie. Podiel  EGCOA ihrísk na vytváraní nových hráčov je cca 40%.

Španielsko ako hostiteľ nebolo vybrané náhodou. Krajina, ktorá má 370 tisíc hráčov má ambíciu stať sa európskou turistickou destináciou č.1. Príjmy z turizmu tvoria 11% HDP a v celosvetovom meradle patrí  Španielsku v počte turistov dokonca  3. miesto. Štvrtina golfových ihrísk (109) je v Andalúzii, drvivá väčšina v lokalite Costa del Sol.  Niet divu, že Španielsko bojuje o každého golfového turistu, posledná štúdia IGTM totiž ukázala, že golfový turista minie v priemere o 120% viac ako bežný turista, tj. 150-180 EUR/ deň pobytu. Pri priemernej dĺžke pobytu, ktorá sa v roku 2010 dostala na 14 dní, sa tak dostávame k úctyhodným 687 mil. EUR, ktoré predstavovali priame tržby z golfového turizmu v Andalúzii za rok 2010. Ďalším zaujímavým faktom je ten, 28% turistov prichádzajúcich hrať golf, býva vo vlastných nehnuteľnostiach.

Čo sa týka speakrov konferencie, boli vybraté rôznorodé osobnosti a všetci mali pochopiteľne spoločné jedno  - dlhoročné pôsobenie v golfovom odvetví a množstvo skúseností, o ktoré sa boli ochotní podeliť.

Jednou zo silne rezonujúcich myšlienok bola aj úvaha Jamieho Edwardsa, že golf na prilákanie nových hráčov nepotrebuje len nové, flexibilné a na mieru ušité produkty, ale aj nových lídrov, nový prístup v myslení.  A ten je možno oveľa dôležitejší, než si myslíme.  Ak dvaja majú rovnaké predpoklady a podmienky, nemusia dosiahnuť rovnaké výsledky. Nie z každého vysokého muža sa stane dobrý basketbalista. Môžu existovať dve kvalitné ihriská s porovnateľnými parametrami,  v dobrej lokalite  - dostupnosť, demografické hodnoty atď. a môže sa stať, že jedno prosperuje a jedno sotva prežíva... Prečo?  Iba dobré podmienky úspech nezaručia, kľúčový je prístup, spôsob myslenia, vedenie ľudí a komunikácia s nimi.... a to nielen smerom dovnútra, ale hlavne smerom k zákazníkovi.  Emócie a vzťahy v tom hrajú mimoriadne dôležitú úlohu. Je treba si uvedomiť, že aj malé zmeny môžu mať veľké efekty.  Musíme vždy ponúknuť niečo navyše, nejakú pridanú hodnotu, ktorou v zákazníkovi vyvoláme pozitívne emócie a pocit, že chce využívať práve náš produkt. Je to ako s perami, všetky píšu rovnaké čiary, ale existuje ich obrovské množstvo. Od tých s takmer nulovou hodnotou, ktoré si jednoducho podvedome necháme v ruke a vezmeme so sebou, až po tie luxusné, ktoré sú skutočne veľmi drahé.  A aj tie si nájdu svojich zákazníkov, aj napriek tomu, že na texte, či podpise nimi napísanom to nebude vôbec vidno. Je to len o pocite pisateľa.

Mike Tinkey z Americkej asociácie majiteľov golfových ihrísk (NGCOA) svojou prezentáciou potvrdil, že vietor fúka od západu. Existuje mnoho vecí, ktorými sa dá inšpirovať aj napriek tomu, že situácia v USA sa môže zdať neporovnateľná so situáciou v niektorých európskych krajinách. Ale všetci máme jednotný cieľ – vymyslieť spôsob ako prilákať ľudí a následne si ich udržať. Toto je v Amerike rovnako ťažké  ako v Európe. Z nových hráčov zostane pri golfe len 40%, celých 60% golf opustí po prvej sezóne. Programom Get Golf Ready in 5 Days však v USA dosiahli veľmi dobré výsledky. Štatistiky ukázali, že 84% absolventov programu sa ku hre vrátilo aj v nasledujúcom roku. A v čom je tajomstvo? Golf musí byť zábava, človek sa nesmie cítiť trápne, keď mu to nejde, nesmie mať pocit, že si musí dávať veľký pozor aby dodržal to obrovské  množstvo pravidiel.. Naopak, musí byť uvoľnený a tešiť sa na zábavu a vtipné situácie, ktoré môžu pri hre nastať. Get Golf Ready má vlastné „pravidlá“, ktoré sa dajú definovať ako: „Je úplne v poriadku...“ nepočítať si skóre, hrať buď z najbližšieho odpaliska, alebo jednoducho zo vzdialenosti, ktorá nám neprinesie frustráciu.., zdvihnúť loptičku a presunúť ju na iné miesto, počítať len rany, kedy skutočne trafíme loptu, hrať v topánkach, ktoré sú nám pohodlné, používať len jednu palicu, užívať si veselú konverzáciu plnú vtipov atď...

Prezentácia Erica Wilbortsa bola síce z tých stručnejších, avšak veľmi zaujímavých. Už jeho príbeh, ako sa do golfového odvetvia dostal a aké prekážky následne prekonal, zaujal mnoho ľudí. Zo sveta fitness centier svoje aktivity rozšíril tým, že v roku 2007 kúpil spoločnosť Blue Green. V tom čase vlastnila 21 golfových ihrísk vo Francúzsku. Podľa jeho vlastných slov, čoskoro zistil, že urobil veľkú chybu. Nastúpil na Titanic a ten sa začal potápať. Musel začať rýchlo konať, v prvom rade analyzovať situáciu a hľadať príčiny. Takmer žiadny, alebo len pasívny marketing, príliš decentralizované riadenie, vysoké náklady, mizivé tržby. Jedna z vecí, na ktorú sa okamžite sústredil, bolo zavedenie aktívneho marketingu, hľadanie nových cieľových skupín a ich oslovovanie, nové modely golfovej kliniky, permanentná kontrola spokojnosti  klientov, členstvo s pružným začiatkom, pravidelné školenie a tréningy personálu  apod. Na záver už len treba dodať, že dnes má Blue Green 50 golfových ihrísk v dvoch krajinách.

Aspektom Leadershipu sa venoval Michael Leemhuis, CEO Congressional Country Clubu v USA.  Aj keď sa môže zdať, že lídrom sa človek rodí, nie je tomu tak. Dá sa to naučiť, dá sa to natrénovať. Častokrát je však práve vedenie a motivovanie ľudí problémom.  V škole si študenti môžu vybrať z množstva predmetov, ktoré sa bežne učia.  Princípy a zásady líderstva by ste však na strednej či vysokej škole hľadali asi márne. Je preto úplne prirodzené, že ľudia, od ktorých sa v profesijnom živote táto schopnosť očakáva, často tápu a robia rozhodnutia len na základe intuície.
http://conference.egcoa.eu/

Prezentácia Michaela Leemhuisa bola interaktívna, účastníci v skupinkách diskutovali o vlastnostiach a črtách, ktoré sú podľa ich názoru zásadné pre úspešného lídra. Zvíťazila schopnosť ľudí inšpirovať, motivovať a čestnosť s morálkou.
http://conference.egcoa.eu/

Konferencia EGCOA bola rozhodne viac ako len príjemnou cestou do teplejšej prímorskej destinácie. Aj keď by sa mohlo zdať, že nosné témy takýchto eventov pretrvávajú, pohľady na ne bývajú rôzne.  Je vždy dobré počuť  skúsenosti iných,  dozvedieť sa niečo nové,  nadviazať ďalšie kontakty a odniesť si domov inšpiráciu na novú sezónu.

Fotogaléria z konferencie EGCOA
Oficiálne stránky konferencie

Adding an entry to the guestbook
Diskusia 1 5(komentárov: 61) Pridať komentár
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next
 
New York City
Assignment Help
29.02.16 08:04

I would like to thank you for the efforts you have made in writing this article. I am hoping the same best work from you in the future as well. https://www.allassignmenthelp.com

India
martin
28.11.15 04:47

well site.really awesome.its my pleasure to have this.
-->

ybkoWixZ
hello
14.09.15 09:43

epimopnl http://frrkrr.com/ tgqgej [url=http://wunhtr.com/]tgqgej[/url]

VxaprrNi
rfgzro
13.09.15 05:27

utagpqj

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next