Golf Online

Klubové členstvá – naozaj im odzvonilo?

Európania golf hrať neprestali, množstvo z nich však neobnovilo členstvá vo svojich domovských kluboch. Všetci zainteresovaní cítia, že treba niečo robiť. Ekonomická situácia v Európe sa naozaj nedá nazvať stabilnou. Eurozóna bojuje s množstvom problémov, navyše s Gréckom balansujúcim na hranici bankrotu.

Takže, keď spoločnosť KPMG prezentovala nie priaznivé výsledky  štúdie týkajúce sa golfovej participácie (úbytok 46.000 hráčov), zrejme to reálne prekvapilo len málokoho.

Podrobnejším zisťovaním za pomoci iných zdrojov sa však zdá, že situácia nemusí byť až taká neutešená ako daný prieskum prezentoval. Problémom sú relevantné dáta a spoľahlivé štatistiky. KPMG zhodnotila údaje, ktoré získala od Európskej golfovej asociácie zastrešujúcej národné golfové federácie. Aj keď sa tento zdroj môže zdať spoľahlivý, v skutočnosti nemusí zodpovedať realite.

Prezentovaný pokles v objeme 46.000 hráčov v skutočnosti predstavuje pokles klubových členstiev, nie pokles počtu golfistov. Na zhodnotenie vývoja počtu hráčov by boli potrebné presné údaje o počte odohraných kôl a takéto údaje  jednoducho nie sú k dispozícii.

Jasné je, že golfisti odchádzajú od golfových klubov,  nie od golfu ako takéto. A hlavným dôvodom je ekonomická situácia.

Duncan Weir z Royal & Ancient Golf Club St Andrews hovorí, že v súčasnej dobe je v Anglicku viac golfistov, ktorí nie sú členmi golfových klubov, než klasických členov. „ Od roku 1999, kedy som začínal, sú jasné tendencie odkláňajúce sa od špičkových profesionálnych turnajov  a „elitného golfu“ a naopak prikláňajúce sa ku všetkým aktivitám vedúcim ku zvyšovaniu počtu hráčov.

Jedna vec je však dať ľuďom do ruky palice, aby si golf vyskúšali, ale celkom iná vec je premeniť tento úvodný záujem na členstvo a s tým súvisiacu pravidelnú hru.

Kľúčovou otázkou, na ktorú si musíme odpovedať, je nasledujúca: Sú pre klub hodnotnejší golfisti členovia než občasní green-fee hráči?

Jerry Kilby, CEO Club Manager Asociation of Europe tvrdí, že odpoveď je jednoznačne áno.  Aspekt, ktorý by v nás mal vyvolávať najväčšiu obavu v súvislosti s ústupom členstiev je ten, že v súčasnej dobe a v európskych podmienkach golfový klub len na občasných green-fee hráčoch jednoducho neprežije. Kilby hovorí: „ Je skutočne len zopár klubov, ktoré dokážu prežiť len na tržbách od grene-fee hráčov. Počasie v Európe môže byť rozmanité a ak nie je dobré, hráči nehrajú. Ak klub nemá žiadne príjmy niekoľko týždňov alebo dokonca mesiacov, ocitne sa vo veľkých problémoch.

Ale nič nie je stratené. PGA County Golf Partnership (GCP) vyvíjajú niekoľko iniciatív s cieľom zvýšiť počet hráčov. „Motivovanie a nábor nových golfistov je momentálne denný job pre stovky profesionálnych hráčov po celom území Veľkej Británie,“ povedal Nat Sylvester z PGA. V období od apríla do septembra 2011 sa takýmto spôsobom dostalo ku golfu 35.000 ľudí, z toho skoro 20.000 mladších ako 16 rokov.  Výsledný efekt je okolo 10.000 hráčov, ktorí začali hrať pravidelne.

Hráči, ktorí hrajú najviac, však nutne nemusia byť členovia. PGA hráči sa vo svojich snahách zameriavali na rôzne komunity napr. RAF základne, aby oslovili ľudí nie jednotlivo, ale celé spoločenstvá priateľov, pre ktorých by sa golf mohol stať novým koníčkom, ktorý môžu spoločne zdieľať.  Tento prístup sa odvoláva na názor Dr. Franka Billiona, dlhoročného golfového konzultanta. Podľa jeho názoru  odklon od tradičných sociálnych hodnôt  ešte prehĺbila súčasná ekonomická kríza. Golf tak prišiel o jeden z jeho najdôležitejších aspektov. „Nikto tu v Nemecku už nevidí sociálny prínos existencie golfových klubov. Mnoho ľudí sa schádza v čudných virtuálnych spoločenstvách, ako keby reálny rozhovor s reálnymi ľuďmi vonku v prírode pri športe už nemal nijakú hodnotu.

Noví „kočujúci“ golfisti, sú oveľa viac orientovaní na cenu a kluby sa musia tomuto novému trendu prispôsobiť. Ruku v ruke by mal byť prezentovaný aj  sociálny aspekt, tj. skutočná spoločnosť živých ľudí.

Mnoho ľudí tvrdí, že počet golfistov v Nemecku stúpa. Počet odohraných kôl však stagnuje. Čiže je úplne jasné, že ide o viac ako len dostať nových ľudí na ihrisko. Kluby sa snažia ponúkať nové typy členstiev, maximálne prispôsobených svojím hráčom, napr. mimosezónne členstvá, rodinné členstvá, členstvá pre hráčov hrajúcich len večer atď.. Ale len málo z nich skutočne očakáva, že sa veci vrátia k normálu.

Článok bol publikovaný v časopise Golf Inc., Spring 2012, autor Trevor Ledger
ČÍTAJTE: Kompletný KPMG prieskum GOLF V EURÓPE 2011

Adding an entry to the guestbook
Diskusia (žiadne komentáre) Pridať komentár
 
žiaden komentár

Táto novinka neobsahuje žiaden komentár. Budte prvý!