Golf Online

Čo nové prinieslo KPMG Golf Business Forum v Dubaji?

Konferencia považovaná za najvýznamnejšiu udalosť svojho druhu v oblasti golfového priemyslu sa tento rok konala v Dubaji.Boli s ňou spojené také mená ako Colin Montgomerie, kapitán víťazného európskeho týmu Ryder Cupu 2010, George O´Grady, výkonný riaditeľ European Tour, Tenniel Chu, Vice Chairman Mission Hills Golf Club či Graeme Maxton, celosvetovo uznávaný ekonóm, autor mnohých publikácií.

Golf Business Forum neboli len prednášky. Boli to predovšetkým živé a dynamické diskusie, kde sa prezentovali názory na budúcnosť golfu ako hry, na to ako sa vysporiadať s následkami krízy, na to ako môžu úspešné projekty inšpirovať developerov  v lokalitách s menšou penetráciou, na to ako rozvíjať golfový turizmus....

Prezentácia súčasného stavu priniesla nasledujúce fakty:
Región GCE (Bahrain, Kuwait, Qatar, Saudi Arabia, Oman, UAE)

Dá sa považovať za hviezdu. So  43mil. populácie a ročným HDP takmer  1.000 bil. USD, s podporou významných ropných spoločností je zaiste najrýchlejšie sa rozvíjajúcou lokalitou.  Od roku 1987, kedy v Dubai vzniklo prvé trávnaté ihrisko, bolo postavených ďalších 29. Zvyšujúci sa počet cudzincov zamestnaných v regióne, rozvoj turistického ruchu,  prosperujúca ekonomika, rapídny rozvoj trávnatých golfových ihrísk,  to sú kľúčové faktory úspechu. Kríza síce zasiahla aj tu, ale za posledné 4 mesiace bol opäť zaznamenaný nárast.

Každopádne, polovica hráčov hrá kolo na 9 jamiek. A to je jasné posolstvo. Budúcnosť je v krátkej a jednoduchej hre. Multigeneračný aspekt golfu takisto vystupuje do popredia. Golf je jediným športom, počas ktorého sa dá viesť normálna a dlhodobá konverzácia napr. otca so synom. Dynamika všetkých ostatných športov to umožňuje len veľmi ťažko, prípadne vôbec.

Ihriská v GCE však riešia problémy s vysokými fixnými nákladmi vyplývajúcimi jednak z nákladov na zavlažovanie, jednak z vysokých nákladov na personál. Štandard služieb, na ktorí si zákazníci zvykli,je veľmi vysoký a drží tak náklady na pracovnú silu vo výške 45% z celkových nákladov.

Ako na tom vlastne sme?

Graeme Maxton, svetovo uznávaný odborník, autor mnohých odborných publikácií  sa zamyslel nad dopadmi krízy a možnými východiskami. Je viac než jasné, že trh sa zmenil, staré stratégie a postupy už nefungujú. Nástup krízy prirovnal ku vlaku, ktorý v plnej rýchlosti narazil do betónového múru. Nikto to nečakal, nikto na to nebol pripravený.  A práve o to väčšiu ranu sme všetci pocítili.

Snaha krízu riešiť je zjavná. Masívne injekcie vlád, voľnejší prístup k peniazom, výrazná pomoc bankám, oživenie búrz a kapitálových trhov, to všetko má pomôcť nájsť svetlo na konci tunela. Avšak, nebude to hneď, lebo vlády samotné majú dlhy,  situácia spotrebiteľov takisto nie je ružová, banky sú stále v problémoch a preto dopyt je a bude stále limitovaný.Skrátka, ešte sme nesplatili dlhy.

Máme najväčší problém v histórii. Dlh USA predstavuje 116% HDP 2010. 24% obyvateľov nemá vôbec žiadne úspory, naopak len zvyšuje nevyváženosť svojej situácie.

Čelíme vysokým daniam, spomaľujúcemu sa rastu, zvyšovaniu úrokových sadzieb a nákladov a hodnota peňazí klesá.  Zdroje sú obmedzené, voda, ropa, potraviny – to všetko limituje možnosti a zostruje konkurenčný boj.
Realita ukazuje, že trh sa presunul smerom na východ – Čína, Stredný Východ, postupne India. Banky stále nie sú ochotné financovať veľké a neisté projekty. Nedostatok likvidných prostriedkov sa stáva veľkým problémom. Privátnych investorov ubúda, mnoho developmentov bolo predaných a dostali sa na špekulatívny trh, čakajúc nie na investora a ich následný rozvoj, ale na kúpu za účelom ďalšieho predaja. A to rozvoju golfového trhu nepridá.

Nastupujúce nové trhy

Ak má golf rásť, potrebuje podporu. Turecký Belek, či Wales sú dobrým príkladom. V podstate každá krajina sa môže stať golfovou destináciou, pokiaľ má čo i len trochu priaznivé klimatické podmienky. Jednoznačne ale potrebuje efektívnu podporu z vyšších miest.

Čína, Taliansko, Brazília
Čína mala svoje prvé golfové ihrisko v roku 1984. V súčasnosti má okolo 500 ihrísk a počet golfistov sa odhaduje na 500 tisíc. Odborníci prognózujú za 20 rokov 6,5 mil. hráčov a viac ako 6.500 golfových ihrísk. India je takisto perspektívny a sľubný trh, ale na rozdiel od Číny nemá takú infraštruktúru a ani podporu vlády.

Taliansko sa vyznačuje  veľkým nepomerom medzi severnou a južnou časťou. Zatiaľ čo v severnej časti Talianska je 260 golfových ihrísk, v južnej časti je len 90. Rok 2010 priniesol oživenie aj v tomto regióne, pomohli tomu aj bratia Molinarovci, ktorí ako talianske golfové ikony oživili záujem o tento zelený šport.

Brazília, domov návratu golfu medzi olympijské športy. Krajina nadšenia, entuziazmu ale aj protikladov. V súčasnosti má 115 golfových ihrísk, z ktorých polovica je koncentrovaná v zóne okolo San Paula a Rio de Janiera, centrami tzv. Business regiónu. Všetky ihriská sú súkromné, verejné je len jedno. Počet registrovaných golfistov je 10.000, celkovo sa odhaduje na 30.000.

Trendy budúcnosti

Stručne možno povedať, že trendy boli prezentované nasledovne:
1. Multigeneračný golf  - miesto nielen pre jednu generáciu, ale pre celú rodinu
2. Aktivity pre nastupujúcu generáciu, deti a juniorov  na vzdelávacej báze
3. Túžba, resp. preferencie jednoduchého, príjemného prostredia so zrozumiteľným posolstvom a odbúranie pompéznosti a honosnosti
4. Miesto relaxu, oddychu a zábavy – doplnkové aktivity typu fitness, odbúravanie stresu, propagácia zdravého životného štýlu, redukcia hmotnosti a pod...

Leadership ako cesta k úspechu

„Management is making things right and Leadership is making right things.“

Manažovať znamená riadiť a kontrolovať, viesť znamená udávať smer, inšpirovať a motivovať ostatných. Vlastniť golfový klub už v súčasnej ekonomickej situácii nie je hobby, noví vlastníci majú nové očakávania. Potrebujú dobrý team. Tržby už neprichádzajú samé, podpora marketingu je nevyhnutná. Investovanie do personálu je oveľa efektívnejšie ako jeho neustála výmena. Úspešný líder nepozná zámeno „ja“, každý problém pomenuje zámenom „my“. Pozná očakávania svoje aj očakávania svojich zamestnancov. Svojich zamestnancov berie ako biznis partnerov.

„Nikto z nás nie je tak bystrý ako sme my všetci dohromady.“
Môžete si dovoliť  byť bez lídra, bez vízie?
Môžete si dovoliť ignorovať fakt, že 50% ľudí hrá na 9 jamiek?  Vráťme golfu zábavu!
Umožnime ľuďom hrať okrem 18 jamiek aj 6 či 12 jamiek!

Buďme flexibilní ako sa to len dá!

Neznamená to odchod od tradičného golfu, je to len jeho modifikácia a hľadanie alternatív aby sme ho priblížili bežným ľuďom.

Prioritné je poznať očakávania svojich klientov. A nesmieme ich len predpokladať, musíme sa na ne opýtať! Prieskum u zákazníkov priniesol neočakávané výsledky. Kvalitný golf ako taký bol až na treťom mieste.  Za prioritu návštevníci označili priateľskú a príjemnú atmosféru v klube.

Golf nie je len hra.
Golf je pocit.
Golf je zážitok z voľného dňa na danom ihrisku.
Golf je spomienka, ako nám tam všetkým bolo dobre.
A tá spomienka by mala zostať v podvedomí , aby nás ovplyvnila aj ďalší víkend, keď sa budeme rozhodovať ako a kde ho s rodinou strávime.....

Adding an entry to the guestbook
Diskusia 66 70(komentárov: 263) Pridať komentár
 
how much does viagra cost in the uk
buy viagra without preion
24.11.20 09:59

is there a generic for viagra
buy viagra perth
viagra getpharma the real pharmacy Mug Bluby

Fbsginimb
Fbsginimb
24.11.20 08:54

costo viagra 25 mg non prescribed viagra what do you do if viagra doesnt work

MichaPlogy
MichaPlogy
15.11.20 17:22
Rodneysut
Rodneysut
06.11.20 01:27

how much does viagra cost viagra generic viagra online
ed treatment options http://edcanada24.online/can you buy viagra over the counter
cheap viagra online cheap ed pills viagra without a doctor prescription canada

https://ciaaalis.com/
https://ciaaalis.com/
05.11.20 03:02

cialis 100 mg en ucuz
viagra for sale at boots
viagra 100mg free sample Mug Bluby