Golf Online

Španielsky golfový turizmus predstavuje odvetvie 340 mil. EUR.

Najnovšia štúdia prezentovaná na IGTM 2013 (International Golf Travel Market) Španielsko označila ako golfovú destináciu č.1 pre turistov z Veľkej Británie, Francúzska, Nemecka a Škandinávie. Takisto odhadla hodnotu európskeho golfového turizmu na 1,55 mld. EUR ročne.

Výskum „European Spotlight  on Golf Turism“ bol uskutočnený  Reed Travel Exhibitions , organizátorom IGTM v spolupráci s agentúrou  Sports Marketing Surveys Inc.

Richard Payne , Senior Manager  Sports Marketing Surveys Inc. povedal : „Význam golfovej turistiky pre Španielsko a aj pre európsku ekonomiku je na základe našich zistení nesporný.  Takisto sa potvrdil význam akcií ako sú IGTM, ktoré sú pre rast odvetvia golfového turizmu  v medzinárodnom meradle zásadné."

Výskum tiež ukázal, že z 28,5% európskych golfistov, ktorí navštívili Španielsko v roku 2012, 12,7% navštívilo región Costa del Sol , 3,9% región Costa Brava, 3,2% z nich navštívilo Kanárske ostrovy a 8,7% ostatné regióny.

Peter Grimster, manažér veľtrhu IGTM, dodal:  „Tieto zistenia dokazujú rozsah európskeho golfového turizmu, ktorý tvorí 10% z celkového objemu európskeho golfového priemyslu predstavujúceho objem  15,12 mld.EUR každý rok“.

Výskum tiež ukázal popularitu iných destinácií:

  • Portugalsko 17 % golfových turistov
  • Veľká  Británia a Írsko 16,1%
  • Turecko 7,5 %
  • Francúzsko 7,1 %
  • USA 6,9 %


Čo sa týka najpopulárnejšieho Španielska, detailné informácie sú nasledovné:

  • Priemerná doba golfovej dovolenky je 7 nocí
  • Golfisti  prichádzajúci do Španielska obvykle využívajú 4 a 5 hviezdičkové hotely
  • Priemerná denná útrata je od 170 EUR (UK) až po 230 EUR (Škandinávia)
  • Golfisti počas dovolenky zahrajú v priemere 5-6 hier na 4 rôznych španielskych  ihriskách

Výsledky dokazujú, že Španielsko a širší európsky trh golfového turizmu je zdravý, atraktívny a generuje dôležité príjmy európskeho hospodárstva“,  dodal Peter Grimster .

Viac informácií nájdete na www.igtm.co.uk, alebo www.sportsmarketingsurveyinc.com