Najnovšia štúdia prezentovaná na IGTM 2013 (International Golf Travel Market) Španielsko označila ako golfovú destináciu č.1 pre turistov z Veľkej Británie, Francúzska, Nemecka a Škandinávie. Takisto odhadla hodnotu európskeho golfového turizmu na 1,55 mld. EUR ročne.
Výskum „European Spotlight on Golf Turism“ bol uskutočnený Reed Travel Exhibitions , organizátorom IGTM v spolupráci s agentúrou Sports Marketing Surveys Inc.
Richard Payne , Senior Manager Sports Marketing Surveys Inc. povedal : „Význam golfovej turistiky pre Španielsko a aj pre európsku ekonomiku je na základe našich zistení nesporný. Takisto sa potvrdil význam akcií ako sú IGTM, ktoré sú pre rast odvetvia golfového turizmu v medzinárodnom meradle zásadné."
Výskum tiež ukázal, že z 28,5% európskych golfistov, ktorí navštívili Španielsko v roku 2012, 12,7% navštívilo región Costa del Sol , 3,9% región Costa Brava, 3,2% z nich navštívilo Kanárske ostrovy a 8,7% ostatné regióny.
Peter Grimster, manažér veľtrhu IGTM, dodal: „Tieto zistenia dokazujú rozsah európskeho golfového turizmu, ktorý tvorí 10% z celkového objemu európskeho golfového priemyslu predstavujúceho objem 15,12 mld.EUR každý rok“.
Výskum tiež ukázal popularitu iných destinácií:
Čo sa týka najpopulárnejšieho Španielska, detailné informácie sú nasledovné:
Výsledky dokazujú, že Španielsko a širší európsky trh golfového turizmu je zdravý, atraktívny a generuje dôležité príjmy európskeho hospodárstva“, dodal Peter Grimster .
Viac informácií nájdete na www.igtm.co.uk, alebo www.sportsmarketingsurveyinc.com