Golf Online

Turecko je stále úspešné na golfovom turistickom trhu

Golf Travel Insights 2013

Carya Golf Club Turecko

Golf Travel Insight 2013 -  prieskum vypracovaný poradenskou spoločnosťou KPMG a publikovaný na www.golfbusinesscommunity.com ukazuje, že Turecko je v súčasnosti štvrtou najobľúbenejšou golfovou destináciou po Španielsku, Portugalsku a Škótsku.

Prieskum, ktorý vychádzal z dát od viac ako 110 operátorov  z 38 krajín a ich výsledkov z roku 2012, ďalej ukázal, že cena balíčka je momentálne pri výbere golfovej dovolenky pre zákazníkov tým najdôležitejším faktorom.  Viac ako polovica (54%) golfových operátorov uviedla, že ceny udržala na rovnakej úrovni ako v predchádzajúcom roku,  35% operátorov ceny zvýšilo.

Turecko a aj ďalšie rozvíjajúce sa destinácie ako napr. Vietnam a Thajsko zaznamenalo nárast cien, tieto krajiny však zostali aj naďalej konkurencieschopné.

Prieskum ukázal, že väčšina golfových dovolenkových pobytov trvá  4-7 nocí.  Balíčky sa začínajú na 300 EUR, väčšina cien sa však pohybuje v rozmedzí  600-900 EUR. 40% rezervácií sú pre malé skupiny buď 4-6 alebo 6-8 osôb.

GOLFOVÝ TURISTICKÝ TRH SA ZOTAVUJE

Celkovo možno povedať, golf turistický trh v roku 2012 aj naďalej rástol, rovnako ako v roku 2011. Nárast v podnikaní  zaznamenalo 57% tour operátorov a  80% z nich očakáva nárast aj v roku 2013.

Andrea Sartori, KPMG Golf Advisory Practise povedal: "Je povzbudzujúce vidieť, golfový turistický trh aj naďalej rástol a zotavuje sa z hospodárskej krízy.

"Zaujímavé je, že pre zákazníkov je síce momentálne najdôležitejším faktorom cena, kvalita golfových ihrísk zostáva však aj naďalej veľmi dôležitá.  Preto sa rozvíjajúce golfové destinácie ako napr. Turecko môžu na trhu veľmi úspešne uplatniť. Kvalita golfových ihrísk je tam vysoká, čiže zákazník získa dobrú kvalitu za rozumnú cenu.

Prieskum tiež odhalil rastúce využívanie smartphonov  a tabletov a prirodzene stále silnejší vplyv digitálnych a sociálnych sietí a médií ako TripAdvisor, Facebook a Twitter. Cestovné agentúry síce hlásia zvyšujúci sa podiel on-line rezervácií,  telefonické objednávky však stále tvoria  40% podiel a osobné objednávky u predajcu sú na úrovni  21%.

Prieskum nájdete na www.golfbusinesscommunity.com