Golf Online

Aká bola LEADERSHIP GOLF CONFERENCE 2011?

Druhý ročník konferencie pre majiteľov, manažérov a developerov golfových rezortov sa konal koncom augusta nielen na Slovensku v rezorte Black Stork Veľká Lomnica, ale už aj v Čechách v golfovom rezorte Konopiště.

Žijeme v turbulentnej dobe. Vnímame to všetci a to každodenne a v mnohých oblastiach. Istý čas sme nadobudli optimistický dojem, že kríza pomaly ustupuje, ale vývoj posledných týždňov nás opäť donútil vytriezvieť. Vývoj situácie pripomína dvojité W – aj ten mierny vzostup, ktorý bol zrejmý, vystriedal opätovný pád. Kvalitné a relevantné informácie sú dnes dôležitejšie ako kedykoľvek predtým. Všetci sa musíme viac snažiť, viac vedieť , viac chápať súvislosti. Skrátka pozornejšie vnímať okolitý svet.

Akcie tohto druhu, u nás zatiaľ nie veľmi bežné, sú najlepšou príležitosťou pootvoriť obzor a získať prehľad o tom, čo sa deje inde, aké názory majú odborníci s mnohoročnou praxou, aké skúsenosti  majú kolegovia pracujúci na danom lokálnom trhu.

Golfová industria je veľmi rozsiahla oblasť zahŕňajúca mnoho problematík – greenkeeping, architektúru, manažment, marketing atď... Dá sa povedať, že vo svete je každá z nich pokrytá minimálne jedným uznávaným médiom, či už tlačeným, alebo internetovým. U nás je situácia trochu zložitejšia. Médium, ktoré sa komplexne venuje golfovému priemyslu je v podstate len jedno. Špecializovaný portál golfonline.sk má ambíciu priblížiť nové informácie, štúdie, články a zamyslenia domácemu trhu. Má cieľ pomôcť rozvoju golfu ako športu aj prostredníctvom podpory profesijného vzdelávania.

Ako hovorí Norbert Zaťko, zakladateľ portálu: „Aj keď moja firma ENGO s.r.o. nie je zameraná primárne na vzdelávanie, ale na výstavbu golfových ihrísk a dodávky potrebných vstupov, som veľmi rád poznaniu, ktoré som nadobudol už dávno. Je ľahšie komunikovať so vzdelaným zákazníkom, ktorý neposudzuje trhové prostredie len z pohľadu čo najnižšej ceny, ale vďaka svojím vedomostiam, skúsenostiam a rozhľadu dokáže prijímať komplexne správne rozhodnutia.“
 
Ako speakri Leadership Golf Conference2011 boli oslovené významné osobnosti svetového golfového priemyslu, ktoré priniesli slovenským a českým poslucháčom cenné a zaujímavé prezentácie na špičkovej úrovni.

John Strawn, President & CEO Hills & Forrest International Golf Course Architects, jednej z najvýznamnejších firiem pôsobiacej v oblasti architektúry a dizajnu golfových ihrísk. John je rešpektovanou osobnosťou svetového golfového priemyslu. Pracoval ako CEO aj v legendárnej firme Robert Trent Jones II a za jeho vedenia dosiahli projekty tejto firmy mnoho prestížnych ocenení.

Peter Harradine, Principal Harradine Golf,  veľmi známy golfový architekt, ktorý má na konte už viac ako 200 úspešných projektov. Peter pochádza z rodiny, v ktorej sa táto profesia prelína už treťou generáciou. Bystrý úsudok, nazývanie vecí pravými menami, maximálna otvorenosť v postojoch, obrovské skúsenosti, brilantný zmysel pre humor, skepsa voči neustále sa stupňujúcej technizácii sveta... To je to, čo charakterizuje túto výnimočnú osobnosť.

Keith Haslam, Managing Director Braemar Golf St. Andrews, renomovanej firmy zaoberajúcej sa manažérskym poradenstvom, ktorá má za sebou  množstvo úspešných projektov nielen po svete, ale aj vo východnej Európe –Rusku, Bulharsku a pod. Firma Braemer Golf má svoj office len 100m od odpaliska jamky č.18 ihriska Old Course St. Andrews.

John Jermine, bývalý CEO Ryder Cup 2010 Ltd a súčasný predseda Golf  Union of Wales.

Jo Maes, spoluzakladateľ spoločnosti Golfswitch, jednej z najvýznamnejších marketingových a distribučných spoločností, ktorá sa okrem iného venuje online tee time bookingu.

Laurence W Pithie, odborník z oblasti greenkeepenigu a údržby ihriska s mnohoročnými skúsenosťami. Pracoval pre také firmy ako Crown Golf či Golf Management Companies.

Guy Perry, jeden z najtalentovanejších architektov s obrovskými skúsenosťami a s množstvom úspešných projektov na piatich kontinentoch.

Naše dve krajiny, aj keď rozlohou nie veľké, mali tak možnosť hostiť mimoriadne kvalitné podujatie porovnateľné s inými významnými európskymi konferenciami.

Jednu z najpozoruhodnejších prezentácií mal Peter Harradine. Venoval sa zmenám, ktoré oblasti golfovej architektúry priniesla posledná doba. Je zrejmé, že klesá počet nových hráčov, hráčska základňa starne a noví mladí hráči neprichádzajú. Stále je to aj o elitárstve a o cene za hru, ktorá sa mnohým ľuďom môže zdať vysoká, aj keď vo veľkej miere len reflektuje skutočné náklady na údržbu ihriska. Hráči vďaka novým technológiám odpaľujú stále ďalej, čo so sebou prináša tlak na predlžovanie jamiek. To je však buď veľmi nákladné, alebo často z priestorových dôvodov nemožné... Ďalším faktorom, ktoré ovplyvnili golf v poslednej  dobe bol fakt, že sa golfové ihriská nestavali kvôli golfu samotnému, ale ako súčasť rezidenčných projektov, tj. kvôli tomu, aby uľahčili predaj domov. Takéto ihriská neprodukujú goflistov. 70% klientov, ktorí si dané nehnuteľnosti kúpia, golf nehrajú. Golf potrebuje život, golf potrebuje rozvoj vo forme nových mladých hráčov. Golf potrebuje ľudí, ktorí hrajú, nie ľudí, ktorí si blízko ihriska kúpia dom. A takíto ľudia chcú hrať pre radosť nie byť frustrovaní z náročného majstrovského ihriska, ktoré ťažko zahrajú pod 100 úderov a 6 hodín....

Ďalší speaker Jo Maes vo svojej prezentácii poukázal na to, že rozhodovanie o tom, či byť  online alebo offline, už dnes nie je na mieste. Je jasné, že základ každého efektívneho predaja sú štyri atribúty: predať  žiadaný produkt tomu správnemu zákazníkovi vo vhodnom  čase a za správnu cenu. Poviete si, nič nového. Ale ak to rozmeníme na drobné, viete kto sú Vaši zákazníci? Viete čo chcú, čo preferujú? Viete koľko sú ochotní zaplatiť? Viete aký je vzorec  ich chovania? A viete aká je základná hodnota vášho green fee?  Máte to spočítané? Tak ako napr. letecké spoločnosti poznajú hodnotu ich sedadla, či hotely poznajú hodnotu ich izby... takisto manažment golfového ihriska by mal presne vedieť, aká je hodnota ich green fee. Ďalej musíme pochopiť čo konkrétne je tou hodnotou, ktorú zákazník očakáva a za ktorú je ochotný zaplatiť. Musíme nájsť rovnováhu medzi rozšírenou ponukou za zvýhodnené ceny a ziskovosťou, inými slovami, je to stále biznis a my sa musíme snažiť aj mimoriadne výhodné ponuky predávať za viac ako sú marginálne náklady. Musíme nájsť nové kanály pre predaj, nové nástroje podpory predaja. Dnes už má skoro každý subjekt na trhu webku a profil na sociálnych sieťach.  Zamyslime sa, je webka či Facebook profil niečo, čo podnieti a namotivuje hráčov, aby sa hneď a okamžite rozhodli si ísť  k Vám zahrať? Môže potencionálny klient ich prostredníctvom hneď objednať hru, ak sa pre ňu rozhodne? Máte podchytených užívateľov smart phonov? Využívate QR kód? Akokoľvek sa Vám to môže zdať ako hudba budúcnosti, akokoľvek môžete byť presvedčení, že práve Vaši hráči radšej zatelefonujú než využijú službu online, vedzte,  že vývoj predbehne Vaše očakávania. Pred pár rokmi by si nikto nebol pomyslel, že hotely sa budú rezervovať online cez internet. A dnešná situácia je taká, že 80% bookingov ide online. Nepodceňujte to. Online ponuka tee timov má aj ďalšie výhody ako sú oveľa pružnejšie narábanie s cenou a mimoriadnymi ponukami, či získavanie veľmi kvalitnej databázy, ktorá následne umožní priame oslovovanie relevantných zákazníckych skupín. Pozor, systém však musí byť rýchly a spoľahlivý.

Ďalšou zaujímavou témou LGC 2011 bol Wales, Ryder Cup 2010 a jeho vplyv na rozvoj golfu. Táto rozlohou neveľká krajina s 3 miliónmi obyvateľov mimoriadne úspešne hostila posledný Ryder Cup. Wales, to je viac ako 670 míľ krásneho pobrežia a viac ako 640 hradov. Na 200 golfových ihriskách hrá okolo 240.000 hráčov. Slušný pomer, nie? John Jermine osvetlil ako Ryder Cup, túto výnimočnú športovú udalosť svetového formátu, Welšania dokázali skvele uchopiť prostriedok nápomocný rozvoju golfu. Získali 150.000 nových  ľudí, ktorí objavili golf ako šport a spôsob aktívneho trávenia voľného času. Nárast záujmu juniorov bol 27%, hlavne vo vekovej skupine 11-17 rokov. Pokiaľ ide o nárast záujmu žien a dievčat, bavíme sa o neuveriteľných 10.000. Bolo vybudovaných 41 nových golfových areálov a 5 tréningových centier pre mimoriadne talenty. Prirodzene ruka v ruke išli aj osnovy v školách, ktoré zaradili výuku golfu do svojho programu. Ryder Cup bol živou vodou aj pre turizmus, zatiaľ čo v roku 2002 mal Wales 52 tisíc jednodňových návštevníkov, v roku 2010 to bolo 121 tisíc. Welšania so svojou srdečnosťou, dobrou kuchyňou a krásnou prírodou nám môžu byť inšpiráciou, šikovnosť ruka v ruke s podporou kompetentných a vlády dokáže urobiť zázraky. Ďalší dôkaz toho, že významné športové podujatia nie sú zďaleka predurčené len do veľkých krajín.

Toto bol len náčrt zaujímavostí, ktoré priniesla Leadership Golf Conference 2011. Ako už bolo povedané, je treba prísť, otvoriť oči a počúvať. Každý z nás sa následne zamyslí nad vecami, nad ktorými predtým neuvažoval, každý z nás získa nový pohľad. A práve to je cieľom.

Tešíme sa na Vás budúci rok priatelia!

Obe konferencie LGC 2011 zdokumentovala Pascalle Vanderwalewww.golf-art.be. Sme veľmi radi, že táto renomovaná belgická fotografka, ktorá fotí aj ďalšie významné konferencie EGCOA alebo Golf Business Forum bola naším hosťom.

Kompletnú fotogalériu LGC 2011 nájdete TU.

Zdroj Lucia Huberová, www.leadershipgolfconference.eu

Adding an entry to the guestbook