Golf Online

Food & Beverage trendy 2014

Food & Beverage trendy 2014

Ak existuje jedna vec, na ktorú sa môžete spoľahnúť pri výbere sortimentu potravín, jedál  a nápojov pre ďalšiu sezónu, je to fakt, že chute, preferencie a trendy sa neustále vyvíjajú. Ak sa budete snažiť tieto trendy sledovať a zakomponujete ich do ponuky reštaurácie či baru v klubhouse, zákazníkom tak pripravíte príjemný kulinársky zážitok, ktorý určite ocenia.

Uskutočnili sme  prieskum v UK a takisto sme sa na túto tému porozprávali s Glenom Watsonom, šéfkuchárom známeho rezortu The Belfry, aby sme zistili aké sú posledné top trendy v gastronómii.  A zistili sme nasledovné:  

1. Udržateľný výber, od globalizácie späť k relokácii

Pre mnohých ľudí sa čoraz vyššou prioritou stáva výber surovín a potravín, ktorých produkcia je prijateľná z hľadiska životného prostredia aj z hľadiska spoločenského. Reštaurácie sa vracajú k tradičným základným hodnotám, snažia sa čo najviac produktov získavať z lokálnych zdrojov v snahe podporiť miestnych pestovateľov, chovateľov či obchodníkov a samozrejme aj vyhovieť požiadavkám svojich stravníkov. stravníkov. A aj keď hostia možno nevyslovujú požiadavku lokálne produkovaných potravín priamo a nahlas, rešpektujú toto úsilie využívať miestne zdroje.

Mnoho golfových ihrísk ponúka lokálne vyprodukované vína, pivá, koreniny, prípadne má v klubhouse dekorácie od miestnych umelcov.  Domáce, „in-house“ vyrobené potraviny naďalej rezonujú u zákazníkov a zostávajú jedným z hlavných Food & Beverage  trendov roku 2014.

V snahe dostať lokálnosť  ešte na ďalšiu úroveň, v Belfry rezorte si okrem používania miestnych surovín pestujú aj svoje vlastné bylinky.  Dokonca si vyrábajú aj vlastný med v úľoch „Belfry Beehives“.

Vždy, keď je to možné z hľadiska dostupnosti, používame lokálne zdroje. Dodávateľom mäsa do Belfry Grill je mäsiar, ktorého farma je vzdialená skutočne len 10 minút od nás. Sortiment je ovplyvnený prirodzene aj sezónnosťou, čiže v sezóne špargle má u nás hlavné miesto anglická špargľa z Oxfordshire", povedal Glen.

Ďalej dodáva: „Najmä na ryby si dávame veľký pozor, pri ich nákupe naozaj dbáme na to, z akých zdrojov pochádzajú. S výnimkou tigrích kreviet a tuniakov, nemáme v našej ponuke ryby, ktoré by nepochádzali z britských vôd.“

2. Zdravie je najväčšie bohatstvo – zelená je hitom

Zdravá strava je momentálne pre spotrebiteľov dôležitejšia ako kedykoľvek predtým. Golfové ihriská musia rozvíjať marketingové stratégie, ktoré prezentujú ich úsilie podporovať zdravie svojich zákazníkov. Zdravé stravovanie je v žiadnom prípade nový trend, ale hostia si ho viac a viac uvedomujú, najmä ženy. Menšie porcie s nižším množstvom karbohydrátov a superpotraviny sa stali bežnou súčasťou ponúk na jedálnych lístkoch.   

Jedlo je predovšetkým o dôvere a moderní stravníci a hostia hľadajú transparentnosť. Vidíme zreteľne rastúci trend v uvádzaní nielen nutričných informácií, ale aj zdroja, z ktorého produkty pochádzajú. Ponuky zohľadňujúce rôzne diétne režimy,  bezlepkové jedlá či bio potraviny sú čoraz častejšie.

"Zdravá strava je pre ľudí veľmi dôležitá, aj keď ju nie vždy špecifikujú v svojich požiadavkách či preferenciách.  V našich ponukách máme rôzne možnosti, od diétnych menu až po energeticky hodnotnejšie potraviny s vyšším obsahom karbohydrátov. Ázijský kurací šalát, ktorý je zdravou a zároveň chutnou voľbou je veľmi populárny. Nevyhýbame sa ale ani cestovinám, ani výdatnejším hamburgerom, ktoré preferujú hráči po tréningu. Sme schopní poskytnúť mnoho alternatív“, povedal Glen.

„Sme tiež svedkami neustále rastúceho počtu hostí s rôznymi diétnymi požiadavkami. Je nevyhnutné, aby catering hotela či golfového klubu dokázal splniť nielen tieto špecifické požiadavky, ale zároveň poskytnúť aj celý rad ďalších možností pre ostatných jednotlivcov.“

3. Rozmýšľajte aj nad tým čo pijete

Či už ide o liehoviny alebo iné alkoholické či nealkoholické nápoje, zákazníci v súčasnosti väčšinou veľmi dobre vedia čo má mať akú kvalitu a čo má ako chutiť.

Rôzne vylúhované nápoje s prírodnými prvkami sú čoraz populárnejšie, hostia obľubujú rôzne byliny, bio-čaje, čerstvé ovocie  a ďalšie prírodné ingrediencie.  Vznikajú noví odborníci "Bar Chefs“, ktorí v spolupráci s kulinárskym týmom vymýšľajú nové kombinácie, používajú suroviny ako  citrónovú trávu, koriander, či trstinový sirup atď.. Výsledkom sú nápoje s prírodnou a dokonale vyváženou chuťou.

"V snahe zapojiť hostí do kulinárskeho umenia sme v Belfry ponúkli hosťom možnosť lekcií „Cocktail Master“, kde majú možnosť sa nielen naučiť ako extravagantne vyrábať vlastné koktaily, ale aj lepšie porozumieť chutiam a princípom ako jednotlivé zložky nápojov spolu pasujú, ako sa vzájomne dopĺňajú“, povedal Glen.

Dôležitú úlohu v golfovom klube prirodzene stále zohráva aj kofeín. Momentálne existuje ešte viac spôsobov ako ho poskytnúť – vo forme množstva druhov espriess či čajov.  Len treba byť kreatívny v prezentácii. S rozmachom kávovej a čajovej  kultúry existuje nespočetné množstvo dodávateľov, ktorí ponúkajú rôzne trendové sklenené a keramické šálky a poháre.

4. Interaktívna prezentácia

Vďaka fenoménu „Master Chef“ a boomu rôznych show o varení sme sa stali spoločnosťou, ktorá miluje sledovať prípravu jedla. Nielenže tento jav vytvoril generáciu ľudí posadnutých jedlom, tzv. "foodies“, ale prispel aj k väčšej osvete klasických stravníkov, pre ktorých už nie je dôležitý len spôsob ako sa ich jedlo pripravuje, ale aj kvalita a rôznorodosť použitých ingrediencií.

Samozrejme nie každá reštaurácia dokáže poskytnúť hosťom prípravu jedla v priamom prenose, ale dá sa nájsť spôsob ako možno do priestoru integrovať aspoň jednotlivé akčné stanovištia - pre prípravu niektorých druhov pokrmov - a vytvoriť tak uvoľnenú atmosféru, ktorá podporuje spoločenské dianie.

5. Uťahovanie opaskov – znižovanie rozpočtov

Nie je žiadnym prekvapením, že súčasné ekonomické podmienky vyžadujú uťahovanie opaskov, pokiaľ ide o potraviny a nápoje.  Existuje však mnoho kreatívnych spôsobov, ako sa s týmto faktom vysporiadať bez toho, aby utrpela kvalita pokrmov a nápojov.  

Po prvé, je veľmi dôležité urobiť kvalitnú analýzu jedálneho lístka. Zistiť, ktoré položky v menu sú najviac ziskové a naopak, ktoré rozpočet len zaťažujú.  Menu treba analyzovať na pravidelnej báze. Je kľúčové presne vedieť, ktoré položky sú najpredávanejšie. Potom treba urobiť kroky vedúce k tomu, aby zaujali prominentné miesto v ponuke.

Štúdie ukázali, že hostia venujú pozornosť výberu z lístka priemerne po dobu 90 sekúnd. To vám nedáva veľa času na zvýraznenie položky, resp. položiek ktoré vám prinášajú najväčší zisk. Nezabudnite ani na fakt, že ak je váš jedálny lístok ako kniha, nikdy nezaujme hosťa, zvyknutého na sociálne média.

Dôraz na aspekt zdravia, vytvorenie nápaditého vegetariánskeho menu so sezónnou zeleninou z miestnych zdrojov môže byť veľkým hitom u stravníkov a zároveň priniesť ekonomický prínos aj vašej reštaurácii.  

Článok bol uverejnený na www.egcoa.org, autorom je John King .