Väčšina mojich prednášok a seminárov je určená superintendantom, ale v poslednom čase som sa zameral aj na generálnych manažérov. Okrem iného som sa snažil ich motivovať k rešpektu a priateľskému postoju k svojim supertintendantom a celému greenkeeperskému týmu.
Moja prednáška mala dobrý ohlas, ale po nej za mnou prišlo niekoľko manažérov s rovnakým problémom: „My by sme veľmi radi boli milší k našim zamestnancom, ale nie je to ľahké. Zakaždým, keď spolu niečo riešime, dávajú veľmi jasne najavo, že nesúhlasia s tým, ako je naše ihrisko riadené.“
Tieto vyjadrenia mi pripomenuli časy, keď som sám pracoval na golfových ihriskách a moje vzťahy s vedením boli tiež často dosť napäté.
Preto som si povedal, že sa na túto problematiku pozriem z oboch strán. A zistil som toto:
Rovnako ako sa superintendanti sťažujú, že manažéri nevedia nič o údržbe ihriska, manažéri hovoria, že superintendanti nemajú ani potuchy čo to všetko obnáša viesť a riadiť klub.
Verte mi, že manažér si dobre uvedomuje, ako veľmi dôležitá je kvalita ihriska, že je to priorita členov aj hráčov. Preto tak tlačí na zlepšenie, prípadne udržanie požadovanej kvality. S kvalitným ihriskom sa všetko predáva ľahšie - členské, nehnuteľnosti aj eventy...
Obaja, generálny manažér aj superintendant majú rovnakých pánov. Obaja sú na telefóne 24/7, musia reagovať na sťažnosti a prípadné problémy. A ak sa na vás ako superintendantov valia sťažnosti, že greeny nie sú dosť rýchle alebo že nefungujú zavlažovacie sprinklery, ku generálnemu manažérovi sa dostanú tiež. Plus navyše musí riešiť nedostatok šampónu v sprchách, problémy s bazénom a tenisovými kurtmi, zlé osvetlenie na parkovisku, málo kuracích kúskov v Caesar šaláte a pod...
Je to prosté. Ak chcete, aby sa manažér vžil do vašej pozície, urobte pre neho to isté. Ukážte svoju vôľu pochopiť a pomôcť riešiť jeho problémy a on pravdepodobne bude mať tiež viac pochopenia, keď mu poviete, že potrebujete novú triplex kosačku.
Článok bol publikovaný na www.golfcourseindustry.com, autorom je Tim Moraghan