Golf Online

Je čas kúpiť zlato

Kyle Phillips je tvorcom golfového ihriska Kingsbarns v meste Grove i mnohých ďalších svetových golfových ihrísk v 20 krajinách. Píše pre časopis Golf Business Development a je presvedčený, že rozvoj golfového priemyslu je sám o sebe vinný za viacero súčasných neduhov. Cíti však, že pomocou správneho modelu rozvoja, môže golfový priemysel stále uspieť v náročnom prostredí.

Zatiaľ čo historici budú opisovať jeseň roku 2008 ako začiatok súčasnej hospodárskej krízy, budú vykresľovať len okamih, kedy sme si uvedomili, že sme chorí. Vírus bol prítomný v našom systéme už dávno predtým. Iste, boli sme varovaní skupinkou odvážnych, že sme na pokraji, ale my sme im nechceli veriť. Až po zlyhaniach niekoľkých spoločností "príliš veľkých na bankrot" a zrútených trhoch, sme si uvedomili, že chrípku sme chytili všetci.

Golfový priemysel tiež nie je imúnny. Alarmujúci počet golfových rezortov "príliš veľkých na krach" je v beznádejnej situácii, preberaný bankami či pozastavený. V Dubaji dokonca ani značka Tiger Woods nebola dosť silná na to, aby zabezpečila rast predaja.

Ale problémy, ktorým v súčasnosti čelíme v sektore rozvoja nehnuteľností golfového priemyslu sa nezačali v poslednej dobe. Tento vírus putuje v krvi golfového priemyslu viac ako štyri desaťročia. Prišlo k tomu v období, keď golf začal byť súčasťou rezidenčných komunít. Často krát developeri nehrali golf a preto ho ako hru ani nechápali, ale vedeli, že s golfovým ihriskom cena ich nehnuteľnosti na predaj stúpne. Nevedomky v tej dobe, začal realitný development meniť podstatu moderného majstrovského ihriska pre golfový priemysel.

Na nákladoch sa nešetrilo. Golf sa na trh predával s bývaním i členstvom, akoby išlo o predaj nových áut. Pôsobivé marketingové firmy boli prenajaté na rozposielanie honosných letákov po celom regióne. Hrdo vyhlásili, že ich golfové ihrisko je obzvlášť vhodné pre hru, a to nielen preto, že malo par 72 naozaj dlhý, ale i najmodernejší zavlažovací systém, vybetónované cestičky po celej dĺžke ihriska, vodopád za 18. jamkou , známeho dizajnéra, a čo je najdôležitejšie, že jeho súčasťou bol najväčší a najdrahší clubhouse na tejto planéte.

Američania boli obzvlášť dobrí v rozvíjaní a zdokonaľovaní tohto "úspešného vzorca" pre rozvoj golfu i v zapracovaní domov do okolia každej fairway. Plány vlastníka golfového rezortu boli súdené na základe toho, ktorý projektant by mohol dosiahnuť najviac lineárne priečelia domov v okolí golfového ihriska. Najprv sa objavovali jeden za druhým, potom po dvoch a nakoniec sa tento "vzorec" začal šíriť ako fast food McDonald po celom svete, na miesta ako sú Španielsko, Dubaj, Čína a Mexiko. Boli sme dokonca tak hlúpi, že sme platili za ich hamburgery akoby za steaky.

Zatiaľ čo som bol známy čas od času užívaním si "Big Macu", nemohol by som si predstaviť jesť ho stále. Ale dnes je golfový trh udusený Big Macmi a magický vzorec je vystavený tomu, čomu bol po celú dobu, receptu na neúspech. Marketing bol skvelý, ale obsah jednoducho chýbal. Boli sme schopní žiť v popieraní tejto holej skutočnosti tak dlho, ako sme si nikdy netrúfli vyjsť z krajiny "fast food golfu".

Avšak, zakaždým, keď sme si užívali kulinárske zážitky na golfovom ihrisku typu "links" alebo jednom zo starších klasických golfových ihrísk z minulého storočia, začalo byť čoraz ťažšie vrátiť sa k našim Faux Golf a Country Clubom. Nezáleží na tom, ako sme boli rozhodnutí potlačiť fakty i magický vzorec, naše srdcia vedeli od začiatku, že tieto výborné golfové ihriská s klasickou architektúrou, mnohé navrhnuté tými, ktorí vyrastali hraním na golfových ihriskách "links" na Britských ostrovoch, boli stále zlatým štandardom golfu.

Obdobie krízy môže byť však veľkým prínosom - na ukončenie analýz a presmerovanie našich priorít. Môže spôsobiť, že získame pohľad na to, čo je dôležité a vrátime sa k základom. Priateľom a rodine prinavráti ich oprávnené miesto na úkor hromadenia majetku.

Pre staviteľov golfových ihrísk je čas vrátiť sa k základom a rozumnému investovaniu. Avšak, nie všetci nasledujú stádo. Sú tu i stavitelia, ktorí naskočili na loď už niekoľko rokov pred krízou a úspešne zainvestovali do golfového zlata. Títo stavitelia golfových ihrísk vyhľadávali dizajnérov, ktorí boli schopní navrhnúť ihriská pre modernú hru, s architektúrou, ktorá by v našej duši vyvolala pocity spojené s tradičným golfovým ihriskom, ktoré máme radi. Vyvinuli a testovali svoj obchodný model, aby mohli vidieť, ako náklady na výstavbu a prebiehajúce prevádzkové náklady nebudú záťažou ziskového ihriska.

Primárnym cieľom by malo byť v novom golfovom vývoji vytvorenie mena golfového ihriska ako "značky", ktoré by bolo vo svete golfu známe pre svoju kvalitu.

Súčasný model rozvoja golfových rezortov sa však zbláznil. Tento model podporuje návrh "cookie-cutter" ihriska, ktoré spotrebuje príliš veľa pôdy na to, aby bolo dostupné na údržbu i príliš veľa vody na jeho udržanie. To zahŕňa dlhé vzdialenosti medzi jamkami, ktoré ničia rytmus hry a núti nás presúvať sa po ihrisku na golfových vozíkoch. Dokončenie kola na takomto ihrisku môže trvať až šesť hodín.

Zlatý štandard v golfe je viac ako skórovať. Pre úspech budúcich golfových rezortov, nové "golfové ihriská" musia byť navrhnuté tak, aby dali život sociálnej štruktúre hry, dali golfu šancu rásť a rozvíjať sa. Ak je úspešný golf ako hra, potom golfový biznis môže uspieť takisto. Ihriská budú musieť byť navrhnuté s dôrazom na ich architektúru, s citom a vášňou pre golf, skôr ako pre technické požiadavky ako je dĺžka či rozloha obytných sídel.

Existuje len veľmi málo z nás, v priemysle dizajnu golfového ihriska, ktorí zamerali svoju kariéru na navrhovanie golfových ihrísk založených na modeli zlatého štandardu, kedy je normou pracovať s menšími rozpočtami pri dosahovaní lepších výsledkov.

Z Ameriky prichádzajúci priemyselný šum "ekologického golfu" je novinkou len v Amerike. V Európe sme "boli ekologickí" po celé desaťročia. Architektúra golfových ihrísk, ktoré sme projektovali v Európe, umožňuje vynikajúce hracie podmienky s tvrdším, rýchlejším povrchom (menej vody), programom údržby pri nižšej hladine živín (menej hnojív), a tak menšími nákladmi na údržbu (menej kosenia). Práve tieto druhy ihrísk, sú ihriskami, na ktorých sa "musí hra" a zostanú udržateľné i v ťažkých ekonomických časoch.

V tomto evolučnom procese niektoré druhy vyhynú a iné sa prispôsobia a budú žiť v prospech celej populácie. Nie je čas na zúfalstvo, ale čas na opravu všetkých odvetví podnikania. Teraz máme príležitosť v golfovom priemysle aktívne presmerovať priority pre budúci vývoj golfového ihriska s navrátením sa k pôvodu hry. Je čas investovať naplno do rozvoja trvalo udržateľného golfové ihriska. Je čas kúpiť zlato.

autor: Kyle Phillips, článok prevzatý z časopisu Golf Business Development, vydaný August/September 2009

Adding an entry to the guestbook
Diskusia 1 5(komentárov: 149) Pridať komentár
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next
 
vudu.com/start
john will
05.04.24 17:29

Thank you so much for this kind of valuable post its amazing post it may helpful for each visitors.Regards, vudu.com/start

https://dahlcore.com/employee-termination
JASON
26.03.24 07:18


Thank you for your kind words! I'm glad you found the article helpful, and I appreciate your feedback. If you have any questions or need assistance with your own website, feel free to ask. I'm here to help, and I wish you the best of luck with your endeavors!
At Dahlcore Security, we recognize the challenges associated with employee termination, and we handle this process with the utmost seriousness and care. Our priority is to ensure the protection of both the company and the employee throughout this transition. We implement top-notch security measures to safeguard company assets and confidential information, ensuring that everything is returned promptly.Employee Security NYC

https://www.healing4me.co.kr/
홈타이
02.03.24 07:23

나는 이것이 유익한 게시물이라고 생각하며 매우 유용하고 지식이 풍부합니다. 따라서이 기사를 작성하는 데 많은 노력을 기울여 주셔서 감사합니다. 홈타이

Peacockv.com/tv - Peacock.com/tv Enter Activation
john will
02.02.24 15:50

peacocktv.com/tv is one of the streaming services that many people around the world are interested in. NBC Widespread possesses Peacocktv.com/tv, the administrations offered incorporate many movies and Network programs open for streaming. A couple of the famous and most notable shows on the pop scene incorporate Works of art like the workplace and the cheers as well as current shows like Rule of peace and law and This Is Us. Regards; peacocktv.com/tv

Bedex
Bedex
26.01.24 14:01

Bedex Maroc shopping en ligne vous livre tous ce que vous voulez livraison partout au Maroc
Pour l'achat de téléphone, Tv , hygiéne, beauté

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Next