Golf Online

Je čas kúpiť zlato

Kyle Phillips je tvorcom golfového ihriska Kingsbarns v meste Grove i mnohých ďalších svetových golfových ihrísk v 20 krajinách. Píše pre časopis Golf Business Development a je presvedčený, že rozvoj golfového priemyslu je sám o sebe vinný za viacero súčasných neduhov. Cíti však, že pomocou správneho modelu rozvoja, môže golfový priemysel stále uspieť v náročnom prostredí.

Zatiaľ čo historici budú opisovať jeseň roku 2008 ako začiatok súčasnej hospodárskej krízy, budú vykresľovať len okamih, kedy sme si uvedomili, že sme chorí. Vírus bol prítomný v našom systéme už dávno predtým. Iste, boli sme varovaní skupinkou odvážnych, že sme na pokraji, ale my sme im nechceli veriť. Až po zlyhaniach niekoľkých spoločností "príliš veľkých na bankrot" a zrútených trhoch, sme si uvedomili, že chrípku sme chytili všetci.

Golfový priemysel tiež nie je imúnny. Alarmujúci počet golfových rezortov "príliš veľkých na krach" je v beznádejnej situácii, preberaný bankami či pozastavený. V Dubaji dokonca ani značka Tiger Woods nebola dosť silná na to, aby zabezpečila rast predaja.

Ale problémy, ktorým v súčasnosti čelíme v sektore rozvoja nehnuteľností golfového priemyslu sa nezačali v poslednej dobe. Tento vírus putuje v krvi golfového priemyslu viac ako štyri desaťročia. Prišlo k tomu v období, keď golf začal byť súčasťou rezidenčných komunít. Často krát developeri nehrali golf a preto ho ako hru ani nechápali, ale vedeli, že s golfovým ihriskom cena ich nehnuteľnosti na predaj stúpne. Nevedomky v tej dobe, začal realitný development meniť podstatu moderného majstrovského ihriska pre golfový priemysel.

Na nákladoch sa nešetrilo. Golf sa na trh predával s bývaním i členstvom, akoby išlo o predaj nových áut. Pôsobivé marketingové firmy boli prenajaté na rozposielanie honosných letákov po celom regióne. Hrdo vyhlásili, že ich golfové ihrisko je obzvlášť vhodné pre hru, a to nielen preto, že malo par 72 naozaj dlhý, ale i najmodernejší zavlažovací systém, vybetónované cestičky po celej dĺžke ihriska, vodopád za 18. jamkou , známeho dizajnéra, a čo je najdôležitejšie, že jeho súčasťou bol najväčší a najdrahší clubhouse na tejto planéte.

Američania boli obzvlášť dobrí v rozvíjaní a zdokonaľovaní tohto "úspešného vzorca" pre rozvoj golfu i v zapracovaní domov do okolia každej fairway. Plány vlastníka golfového rezortu boli súdené na základe toho, ktorý projektant by mohol dosiahnuť najviac lineárne priečelia domov v okolí golfového ihriska. Najprv sa objavovali jeden za druhým, potom po dvoch a nakoniec sa tento "vzorec" začal šíriť ako fast food McDonald po celom svete, na miesta ako sú Španielsko, Dubaj, Čína a Mexiko. Boli sme dokonca tak hlúpi, že sme platili za ich hamburgery akoby za steaky.

Zatiaľ čo som bol známy čas od času užívaním si "Big Macu", nemohol by som si predstaviť jesť ho stále. Ale dnes je golfový trh udusený Big Macmi a magický vzorec je vystavený tomu, čomu bol po celú dobu, receptu na neúspech. Marketing bol skvelý, ale obsah jednoducho chýbal. Boli sme schopní žiť v popieraní tejto holej skutočnosti tak dlho, ako sme si nikdy netrúfli vyjsť z krajiny "fast food golfu".

Avšak, zakaždým, keď sme si užívali kulinárske zážitky na golfovom ihrisku typu "links" alebo jednom zo starších klasických golfových ihrísk z minulého storočia, začalo byť čoraz ťažšie vrátiť sa k našim Faux Golf a Country Clubom. Nezáleží na tom, ako sme boli rozhodnutí potlačiť fakty i magický vzorec, naše srdcia vedeli od začiatku, že tieto výborné golfové ihriská s klasickou architektúrou, mnohé navrhnuté tými, ktorí vyrastali hraním na golfových ihriskách "links" na Britských ostrovoch, boli stále zlatým štandardom golfu.

Obdobie krízy môže byť však veľkým prínosom - na ukončenie analýz a presmerovanie našich priorít. Môže spôsobiť, že získame pohľad na to, čo je dôležité a vrátime sa k základom. Priateľom a rodine prinavráti ich oprávnené miesto na úkor hromadenia majetku.

Pre staviteľov golfových ihrísk je čas vrátiť sa k základom a rozumnému investovaniu. Avšak, nie všetci nasledujú stádo. Sú tu i stavitelia, ktorí naskočili na loď už niekoľko rokov pred krízou a úspešne zainvestovali do golfového zlata. Títo stavitelia golfových ihrísk vyhľadávali dizajnérov, ktorí boli schopní navrhnúť ihriská pre modernú hru, s architektúrou, ktorá by v našej duši vyvolala pocity spojené s tradičným golfovým ihriskom, ktoré máme radi. Vyvinuli a testovali svoj obchodný model, aby mohli vidieť, ako náklady na výstavbu a prebiehajúce prevádzkové náklady nebudú záťažou ziskového ihriska.

Primárnym cieľom by malo byť v novom golfovom vývoji vytvorenie mena golfového ihriska ako "značky", ktoré by bolo vo svete golfu známe pre svoju kvalitu.

Súčasný model rozvoja golfových rezortov sa však zbláznil. Tento model podporuje návrh "cookie-cutter" ihriska, ktoré spotrebuje príliš veľa pôdy na to, aby bolo dostupné na údržbu i príliš veľa vody na jeho udržanie. To zahŕňa dlhé vzdialenosti medzi jamkami, ktoré ničia rytmus hry a núti nás presúvať sa po ihrisku na golfových vozíkoch. Dokončenie kola na takomto ihrisku môže trvať až šesť hodín.

Zlatý štandard v golfe je viac ako skórovať. Pre úspech budúcich golfových rezortov, nové "golfové ihriská" musia byť navrhnuté tak, aby dali život sociálnej štruktúre hry, dali golfu šancu rásť a rozvíjať sa. Ak je úspešný golf ako hra, potom golfový biznis môže uspieť takisto. Ihriská budú musieť byť navrhnuté s dôrazom na ich architektúru, s citom a vášňou pre golf, skôr ako pre technické požiadavky ako je dĺžka či rozloha obytných sídel.

Existuje len veľmi málo z nás, v priemysle dizajnu golfového ihriska, ktorí zamerali svoju kariéru na navrhovanie golfových ihrísk založených na modeli zlatého štandardu, kedy je normou pracovať s menšími rozpočtami pri dosahovaní lepších výsledkov.

Z Ameriky prichádzajúci priemyselný šum "ekologického golfu" je novinkou len v Amerike. V Európe sme "boli ekologickí" po celé desaťročia. Architektúra golfových ihrísk, ktoré sme projektovali v Európe, umožňuje vynikajúce hracie podmienky s tvrdším, rýchlejším povrchom (menej vody), programom údržby pri nižšej hladine živín (menej hnojív), a tak menšími nákladmi na údržbu (menej kosenia). Práve tieto druhy ihrísk, sú ihriskami, na ktorých sa "musí hra" a zostanú udržateľné i v ťažkých ekonomických časoch.

V tomto evolučnom procese niektoré druhy vyhynú a iné sa prispôsobia a budú žiť v prospech celej populácie. Nie je čas na zúfalstvo, ale čas na opravu všetkých odvetví podnikania. Teraz máme príležitosť v golfovom priemysle aktívne presmerovať priority pre budúci vývoj golfového ihriska s navrátením sa k pôvodu hry. Je čas investovať naplno do rozvoja trvalo udržateľného golfové ihriska. Je čas kúpiť zlato.

autor: Kyle Phillips, článok prevzatý z časopisu Golf Business Development, vydaný August/September 2009

Adding an entry to the guestbook
Diskusia 1 2(komentárov: 2) Pridať komentár
 
ufabet168
Pakin
30.07.21 22:50

Really very happy to say,your post is very interesting to read.I never stop myself to say something about it.You’re doing a great job.Keep it up. ufabet168

https://mtboan.com
먹튀검증
21.09.20 09:07

This is the video I missed so much. I'm curious how you can find 먹튀검증 and upload the material I wanted 먹튀검증.I was impressed with your video about 안전놀이터. we look forward to a lot of 꽁머니 in the future.I have a lot of videos related to 안전놀이터토토사이트If you have time, please visit my site 스포츠중계 and 꽁머니!